utxoprague-docs/experimenty/srna.md

5.2 KiB

description
Systém Rychlého NAsycení (SRNA)

SRNA

Nasycený návštěvník je spokojený návštěvník - ale klasické systémy cateringu selhávají a mají své výrazné omezení (viz. tabulka níže). Náš lehce škálovatelný a flexibilní systém SRNA má ambice většinu těchto omezení eliminovat, za pomoci moderních technologií a jednoho jediného kompromisu - jídlo je nutné si objednat předem (minimálně cca 2-3h).

Srovnání přístupu ke cateringu

Typ Výhody Nevýhody
Klasický catering
  • bez starostí - catering firma vše zařídí
  • lze umístit uvnitř
  • rychlé pro návštěvníka
  • mizerný výběr jídel
  • omezené použití pro akce, která nemají jídlo v ceně
Food-trucky
  • vhodné pro akce bez jídla v ceně vstupenky
  • relativně bezstarostné
  • nízká kapacita (fronty)
  • velká vzdálenost pro návštěvníky
  • nutnost ručení tržeb
  • vázané na počasí
SRNA
  • výborný výběr
  • velká kapacita - lehce škálovatelné
  • blízko návštěvníkovi
  • podpora místních podniků
  • pro zodpovědného návštěvníka minimálně časově náročné
  • jídlo není hned - u návštěvníka do 2-3h
  • vyžaduje objednávkový systém a SRNA tým (zatím nejde outsourcovat)

Terminologie

  • časový blok (50 minut) - ucelený doručovací blok, např. oběd, večeře
  • časový slot (5 minut) - upřesňující segment v rámci časového bloku, každý blok má 10 slotů
  • výdejní místo - konkrétní místo, kde si návštěvník objednávku vyzvedne
  • centrální logistický uzel - místo, kam se objednávky svážejí a distribuují dál

Objednávkový a logistický systém

Klíčová součást celého SRNA systému, který slouží ke koordinaci všech jeho součástí.

Číslování objednávek

Každá objednávka bude mít svůj unikátní kód, ze kterého půjde lehce vydedukovat časový blok a výdejní místo, na které směřuje.

Ukázkový příklad: A123

Znaky Význam Možnosti
A výdejní místo A-Z
1 časový blok 1-9
2 časový slot 0-9
3 pořadí ve slotu 0-9

Centrální logistický uzel

Centrální logistický uzel je místo v rámci místa konání konference, kam se jídla z restaurací a dalších podniků (objednávky) fyzicky přiváží a odkud jsou posléze distribuovány na jednotlivá vydejní místa.

Naskladnění objednávek

Při příjmu se každá jednotlivá objednávka naskenuje do systému a fyzicky rozřadí podle výdejního místa na které směruje.

Vyskladnění objednávek - distribuce na výdejní místa

Součástí týmu centrálního logistického uzlu budou lidé, kteří budou za pomoci vozíků vozit objednávky z centrálního uzlu do výdejních míst.

Výdejní místa

Na výdejním místě si návštěvníci svoje objednávky vyzvedávají a neslouží k jinému dalšímu účelu.

Objednávky budou rozřazeny podle časových slotů.

Součásti výdejního místa

  • Obsluha - minimálně 1 člověk
  • Telefon + SRNA aplikace - na skenování QR kódů
  • LCD Obrazovka + RPi - informační systém o stavu objednávek pro návštěvníky

Proces vyzvednutí objedávky

Celý proces by měl trvat zhruba 30 sekund.

  1. Návštěvník příjde a ukáže svoji konferenční visačku s QR kódem
  2. Obsluha naskenuje QR kód pomocí aplikace v telefonu (15s)
  3. Aplikace v telefonu ukáže zda je objednávka přítomná, její kód, případně kde ji hledat
  4. Obsluha objednávku najde a předá návštěvníkovi (15s) - hotovo

SRNA na UTXO.22

  • Centrální logistický uzel: zadní trakt, vjezd z ulice Švédská

Výdejní místa

ID Umístění Kapacita
A poblíž Hlavního sálu 2 lidé
B Outdoor - foodtruck zóna 2 lidé
C poblíž Lustrového sálu 1 člověk