---
description: Systém Rychlého NAsycení (SRNA)
---
# SRNA
Nasycený návštěvník je spokojený návštěvník - ale klasické systémy cateringu selhávají a mají své výrazné omezení (viz. tabulka níže). Náš lehce škálovatelný a flexibilní systém SRNA má ambice většinu těchto omezení eliminovat, za pomoci moderních technologií a jednoho jediného kompromisu - jídlo je nutné si objednat předem (minimálně cca 2-3h).
### Srovnání přístupu ke cateringu
| Typ | Výhody | Nevýhody |
| --------------------- | ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- | ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
| **Klasický catering** |
- bez starostí - catering firma vše zařídí
- lze umístit uvnitř
- rychlé pro návštěvníka
| - mizerný výběr jídel
- omezené použití pro akce, která nemají jídlo v ceně
|
| **Food-trucky** | - vhodné pro akce bez jídla v ceně vstupenky
- relativně bezstarostné
| - nízká kapacita (fronty)
- velká vzdálenost pro návštěvníky
- nutnost ručení tržeb
- vázané na počasí
|
| **SRNA** | - výborný výběr
- velká kapacita - lehce škálovatelné
- blízko návštěvníkovi
- podpora místních podniků
- pro zodpovědného návštěvníka minimálně časově náročné
| - jídlo není hned - u návštěvníka do 2-3h
- vyžaduje objednávkový systém a SRNA tým (zatím nejde outsourcovat)
|
## Terminologie
* **časový blok** (50 minut) - ucelený doručovací blok, např. oběd, večeře
* **časový slot** (5 minut) - upřesňující segment v rámci časového bloku, každý blok má 10 slotů
* [**výdejní místo**](srna.md#vydejni-mista) - konkrétní místo, kde si návštěvník objednávku vyzvedne
* [**centrální logistický uzel**](srna.md#centralni-logisticky-uzel) - místo, kam se objednávky svážejí a distribuují dál
## Objednávkový a logistický systém
Klíčová součást celého SRNA systému, který slouží ke koordinaci všech jeho součástí.
### Číslování objednávek
Každá objednávka bude mít svůj unikátní kód, ze kterého půjde lehce vydedukovat časový blok a výdejní místo, na které směřuje.
#### Ukázkový příklad: `A123`
| Znaky | Význam | Možnosti |
| ----- | --------------- | -------- |
| `A` | výdejní místo | `A-Z` |
| `1` | časový blok | `1-9` |
| `2` | časový slot | `0-9` |
| `3` | pořadí ve slotu | `0-9` |
## Centrální logistický uzel
Centrální logistický uzel je místo v rámci místa konání konference, kam se jídla z restaurací a dalších podniků (objednávky) fyzicky přiváží a odkud jsou posléze distribuovány na jednotlivá [vydejní místa](srna.md#vydejni-mista).
### Naskladnění objednávek
Při příjmu se každá jednotlivá objednávka naskenuje do systému a fyzicky rozřadí podle výdejního místa na které směruje.
### Vyskladnění objednávek - distribuce na výdejní místa
Součástí týmu centrálního logistického uzlu budou lidé, kteří budou za pomoci vozíků vozit objednávky z centrálního uzlu do výdejních míst.
## Výdejní místa
Na výdejním místě si návštěvníci svoje objednávky vyzvedávají a neslouží k jinému dalšímu účelu.
Objednávky budou rozřazeny podle časových slotů.
### Součásti výdejního místa
* Obsluha - minimálně 1 člověk
* Telefon + SRNA aplikace - na skenování QR kódů
* LCD Obrazovka + RPi - informační systém o stavu objednávek pro návštěvníky
### Proces vyzvednutí objedávky
Celý proces by měl trvat zhruba 30 sekund.
1. Návštěvník příjde a ukáže svoji konferenční visačku s QR kódem
2. Obsluha naskenuje QR kód pomocí aplikace v telefonu (15s)
3. Aplikace v telefonu ukáže zda je objednávka přítomná, její kód, případně kde ji hledat
4. Obsluha objednávku najde a předá návštěvníkovi (15s) - hotovo
## SRNA na UTXO.22
* Centrální logistický uzel: zadní trakt, vjezd z ulice Švédská
### Výdejní místa
| ID | Umístění | Kapacita |
| --- | ------------------------ | -------- |
| `A` | poblíž Hlavního sálu | 2 lidé |
| `B` | Outdoor - foodtruck zóna | 2 lidé |
| `C` | poblíž Lustrového sálu | 1 člověk |